Kalkulator Keto

Oblicz dzienne zapotrzebowanie na kalorie i makroskładniki w diecie ketogenicznej korzystając z poniższego kalkulatora.






?

Twoje zapotrzebowanie kaloryczne

Sugerowane proporcje makroskładników

? węglowodany

? tłuszcze

? białko


Co to jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna to plan żywieniowy polegający na drastycznym ograniczeniu spożycia węglowodanów, który w ostatnich latach zyskuje na popularności.

Jest dobrze znanym planem odchudzania, który istnieje już od dłuższego czasu. Czasami nazywa się ją dietą ketonową ze względu na wysoką zawartość tłuszczów w diecie, niską zawartość węglowodanów i umiarkowaną zawartość białka.

nuvialab ketoNie chudniesz na keto? Prawdopodobnie masz trudności z utrzymaniem ketozy.

Badania statystyczne pokazują, że ponad 60% osób stosujących dietę ketogeniczną nie potrafi utrzymać organizmu w stanie ketozy, a prawie 35% w ogóle nie wchodzi w ketozę!

Nic dziwnego więc, że większość osób nie uzyskuję oczekiwanych efektów i zniechęca się do stosowania diety keto. Niewątpliwym jest, że długotrwałe utrzymanie ketozy jest bardzo trudnym wyzwaniem.

Dobre wieści są takie, że wcale nie musi tak być! Dlatego właśnie polecamy Naszym czytelnikom suplement NuviaLab Keto, który został zaprojektowany jako naturalne wsparcie diety ketogenicznej.

Wykonany w 100% z naturalnych składników najwyższej jakości suplement NuviaLab Keto ułatwia przetrawanie keto adaptacji i utrzymanie ketozy. W odróżnieniu od innych produktów, jego działanie zostało potwierdzone badaniami klinicznymi.

Te same badania wykazały, że produkt ten nie tylko ułatwia wejście i utrzymanie ketozy, ale także przyśpiesza proces odchudzania w porównaniu z grupą stosującą tą samą dietę.

Tak się składa, że producent NuviLab przekazał Nam specjalną zniżkę dla czytelników portalu Doktor Fit, dzięki której uzyskacie 20% rabatu na pierwsze zamówienie!

Gwarancja jakości: Jako niezależny portal polecamy Naszym czytelnikom jedynie sprawdzone produkty najwyższej jakości. Jeżeli produkt mimo wszystko nie spełni Twoich oczekiwań, to koniecznie skontaktuj się z Nami: kontakt@doktorfit.edu.pl

Wspomaga spalanie tłuszczu poprzez podniesienie tempa metabolizmu organizmu, dzięki czemu może przestawić się na używanie tłuszczu zamiast glukozy jako głównego źródła energii.

Dieta ketogeniczna to dieta wysokotłuszczowa, niskowęglowodanowa i umiarkowana białkowa. Zawiera duże ilości tłuszczu – do 80% dziennego spożycia kalorii – przy zachowaniu niskiej ilości węglowodanów.

Ta dieta istnieje od ponad 100 lat, ale ostatnio stała się popularna ze względu na korzyści zdrowotne, jakie zapewnia. Mówi się, że dieta ketogeniczna poprawia poziom cukru we krwi, zmniejsza stany zapalne i pomaga w utracie wagi.


Proporcje makroskładników w diecie keto

makro na keto proporcje

Źródło: https://perfectketo.com/how-many-carbs-on-keto/

Dieta ketonowa to rodzaj diety niskowęglowodanowej, która jest popularna w przypadku utraty wagi. Jest również znana jako dieta ketogeniczna i jest stosowana w leczeniu padaczki u dzieci.

Dieta keto składa się w około 70% z tłuszczu, 20% białka i 10% węglowodanów. Jego głównym źródłem węglowodanów są warzywa, nabiał i owoce, podczas gdy głównym źródłem białka jest mięso, ryby, jaja i drób.


Jakie makro na keto adaptacji?

Jak długo trwa czas keto adaptacji? Jest to mniej więcej 5-7 dni, ale tylko wtedy, gdy spełnimy zasadę ograniczenia spożywania węglowodanów poniżej 50 g/dobę.

Na keto adaptacji powinieneś spożywać 80% tłuszczy, 15% białka, 5% węglowodanów. Czyli mniej więcej tak jak przez całą dietę ektogeniczną.

Kiedy wiemy, że zaadaptowaliśmy organizm do diety keto?

Gdy zaczniemy czuć:

> więcej energii

> lepszą koncentrację

> poprawę snu

> mniejsze zmęczenie


Keto produkty

Istnieje wiele produktów spożywczych, które są dozwolone na diecie ketonowej.

Istnieją jednak pewne produkty, od których należy trzymać się z daleka podczas stosowania diety keto. Należą do nich owoce, przez cukierki, po alkohol.

Stosując dietę ketonową, należy pamiętać, że należy ograniczyć spożycie cukru i skrobi.

Te dwie grupy pokarmowe dostarczają węglowodany, które mogą spowodować skok poziomu cukru we krwi, a następnie doprowadzić do uwolnienia insuliny.

Insulina powoduje, że organizm magazynuje tłuszcz z powodu nadmiaru glukozy we krwi.


Keto przepisy

Przepisy na dietę keto są łatwe, zdrowe, smaczne i są właśnie tym, czego potrzebujesz, aby rozpocząć dietę ketogeniczną.

Dieta ketogeniczna to dieta niskowęglowodanowa o wysokiej zawartości tłuszczu. Jest zwykle używany do odchudzania, ale może być również stosowany z innych powodów zdrowotnych, takich jak padaczka lub cukrzyca.

Dieta ketogeniczna jest również znana jako dieta „bardzo niskowęglowodanowa”, ponieważ jest bogata w tłuszcz i białko i bardzo uboga w węglowodany (mniej niż 50 gramów dziennie).

Sprawdź keto przepisy:

Keto Śniadania · Keto Obiady · Keto Koktajle · Wegańska Dieta Keto


Pomocne artykuły

Czy dieta ketogeniczna wspomaga odchudzanie · Keto produkty· Owoce na keto


Suplementacja na ketozie

Keto Actives · Keto Light Plus · Cappuccino MCT